Je hebt een website en je wilt hier meer succes mee behalen. Je wilt dat meer mensen je website bezoeken, dat mensen langer op je site blijven, dat ze meer kopen... Deze site is gemaakt om je daarbij te helpen. Het is als het ware een gids die je helpt om keuzes te maken om je doelstellingen te realiseren. Want er zijn heel veel verschillende zaken die je kunt – of zelfs moet – aanpakken om succes met je website te behalen.

Je kunt verkeer inkopen, maar welk kanaal is dan het meest geschikt. Je kunt onbetaald extra zichtbaarheid voor je site realiseren, maar dat kost tijd. Dus moet je een keuze maken waar je je tijd het beste aan kan besteden. Aan die verschillende elementen wordt aandacht besteed. Allemaal zo eerlijk mogelijk, want wij hebben geen belang bij de keuzes die jij maakt. 

We proberen zeer volledig te zijn en de relevante onderwerpen aan bod te laten komen. Met welk vraagstuk je ook worstelt op het gebied van online marketing, we proberen het antwoord voor je te hebben. Deze site staat dus boordevol relevante informatie, en daarom kunnen de teksten wat langer dan gebruikelijk zijn. Onze intentie is je verder te helpen, en als je advies op maat wilt kunnen we daar ook voor zorgen.

Heb je wel een goede website?

een goede website met medailleWe beginnen bij een kritische blik op je website. Want de basis moet op orde zijn, het is zonde om geld en/of tijd te investeren in het genereren van extra verkeer als je website niet goed is. Waar je allemaal op moet letten vind je in een goede website; allerlei tips om je website te beoordelen en eventueel te verbeteren. Neem een kijkje, ook als je denkt dat je website wel prima is.

 

Heb je een goede contentstrategie?

geschreven contentAls je website op orde is, is het goed om te kijken naar je content. Deze moet uiteraard je doelgroep aanspreken, dat is het belangrijkste. Om te zorgen dat je relevant blijft voor je bezoeker en om ook goed te blijven scoren in zoekmachines adviseren we een contentstrategie op te zetten. Dat is niet ingewikkeld, maar helpt je wel om op structurele basis content te maken en actueel te blijven. Meer verkeer met contentmarketing geeft je allerlei tips.

Is je zoekmachinemarketing op orde?

Heel veel bezoek komt rechtstreeks van zoekmachines, in Nederland komt bijna alles van Google. Dat je goed gevonden wordt door Google helpt je dus enorm bij het aantrekken van meer bezoek.Google zoekmachine Als je website technisch goed is ingericht, en je contentstrategie op orde is krijg je al organisch verkeer. Dat wil zeggen dat Google je website toont bij de organische zoekresultaten, daarvoor hoef je niet in te kopen bij Google. Je kunt ook betaald verkeer inkopen bij Google, dan koop je in op relevante zoekwoorden en betaal je per keer dat iemand doorklikt naar jouw website. Dit is zoekwoordenadverteren (SEA in het engels, Search Engine Advertising), dit koop je in via Google Adwords.

Inzet van social media

social mediaSocial media worden heel veel gebruikt, zowel door particuliere personen als door bedrijven. Wellicht ben je zelf ook actief Facebook, twitter of Instagram. Om je eigen bedrijf onder de aandacht te brengen is het belangrijk om te weten wat je doelgroep gebruikt. Facebook is nog steeds het grootste platform, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden. Op social media kun je zelf berichten posten of foto’s of video’s plaatsen, en bij diverse platforms kun je ook advertenties inkopen. Wat de beste aanpak is en hoe je het aan kunt pakken is te vinden onder social media.

Display advertising om meer traffic te realiseren

Een pure vorm van online adverteren is met display advertising, waarbij beeld en tekst in een uiting wordt geplaatst. Display advertising kan zeer goed werken. Het is het meest effectief als er goed wordt gekeken naar verschillende fases. Zo kunnen display ads worden ingezet om een groot bereik te realiseren en bekend te worden onder een publiek dat jouw merk nog niet kent.een van de eerste banners Met opvallende banners kun je je doelgroep op de hoogte brengen van je bestaan. Deze banners kun je gericht inzetten, waarbij je ze alleen toont aan mensen waarvan je verwacht dat ze interesse hebben in je produkt of dienst. Maar je kunt ook advertenties tonen aan mensen die je website al hebben bezocht (retargeting genaamd). Wat de slimste aanpak voor jou is kom je te weten in meer verkeer met display advertising.

Is het inzetten van affiliate marketing iets voor je?

geld verdienen met affiliate marketingAls je website aardig wat verkeert behaalt zou je je bezoekers kunnen overhalen om produkten of diensten van anderen af te nemen. Je ontvangt dan van de verkopende partij een commissie over het aangekochte produkt of dienst. Dit is affiliate marketing. Je kunt dit ook gebruiken om zelf produkten te verkopen, dan betaal je een afdracht aan andere websites die jou bezoekers leveren die iets bij jou kopen. Voors en tegens en hoe het in zijn werk gaat is te vinden in affiliate marketing iets voor jou?.

Tips over het gebruik van emailmarketing

brievenbus emailmarketingOndanks alle nieuwere communicatiemiddelen kan email nog steeds zeer effectief zijn. Om mensen die geïnteresseerd in je produkten/diensten of al klant zijn, kan het versturen van een email met nieuwe aanbod of een speciale actie bijvoorbeeld tot extra verkopen leiden. Hier staat meer over de rol van emailmarketing voor jouw bedrijf.